wtorek, 15 marca 2011

Portale społecznościowe - sprawdzimy firmę?

Tak jak rekruterzy poszukują informacji o kandydatach w internecie, np. na portalach społecznościowych, tak też kandydat poszukuje informacji o firmie w sieci. I tego nie da się uniknąć, jeśli firmy nie budują wizerunku w sieci - i tak go posiadają, bo wizerunek tak czy inaczej - jest. Jeśli nawet w sieci nie znajdziemy informacji o firmie, to też jest dla nas informacją.

Warto 'sprawdzać' firmę, do której chcemy aplikować pod kątem działań, które realizują dla pracowników, a także pod kątem opinii pracowników na temat firmy. Poza tym warto poszukiwać na stronach firm możliwości rozwoju - coraz więcej firm oferuje programy staży, praktyk, czy warsztatów doskonalących kompetencje. Wszystko to, aby pokazać się od dobrej strony i żeby pozyskać najlepszych pracowników. Warto więc korzystać..

1 komentarz:

  1. Firma Bernard Hodes Group przeprowadzała badania na temat aktywności kandydatów w mediach społecznych i wnioski są takie, że 72% kandydatów odwiedzających media społeczne poszukiwało informacji na temat potencjalnego pracodawcy, a spośród nich tylko jedna trzecia odnalazła pomocne informacje na temat pracodawcy
    Szczegóły: http://employer-branding.pl/2010/11/16/wykorzystanie-social-media-w-dzialaniach-pracodawcow-wyniki-badan/

    OdpowiedzUsuń