środa, 2 marca 2011

Marketing w kreowaniu kariery

W dzisiejszych czasach, przy bardzo dużej konkurencji na rynku pracy, trzeba się wyróżnić i znaleźć sposób na zainteresowanie pracodawcy swoją osobą - i tu pytanie, jak to zrobić...

Jedną z dróg jest marketingowe spojrzenie na siebie na rynku pracy - warto przyjrzeć się sobie jak marce, do której mamy zachęcić klienta i którą mamy odpowiednio zaprezentować na rynku pracy.
1. Pozycjonowanie - do jakiego segmentu chcę trafić - w jakich firmach, w jakich branżach poszukuję pracy -> to będzie warunkowało nam sposób przygotowania aplikacji i sposób prezentowania się na rozmowie kwalifikacyjnej
2. SWOT - wyróżnij swoje mocne, słabe strony, szanse i zagrożenia - sprawdź co jest Twoją przewagą, a co może sprawić Ci trudność -> świadomość tych elementów warunkuje świadomie poruszanie się po rynku pracy
3. Opakowanie produktu - jeśli podejmiesz decyzję, że Twój produkt jest gotowy i marka może wejść na rynek, zacznij działać. Opakuj swoje doświadczenie, wiedzę, umiejętności, predyspozycje w sposób atrakcyjny dla odbiorcy.
4. Dopasuj się do klienta - nie wysyłaj tych samych aplikacji do każdego, pokaż 'klientowi', że jest wyjątkowy i to właśnie na nim Ci zależy - tak przygotuj CV i list motywacyjny, aby pracodawca miał pewność, że zależy Ci na tej pracy i zaangażowałeś się w przygotowanie do procesu rekrutacji.

Pamiętaj, aby się wyróżnić - nie jakkolwiek, ale w pozytywny sposób. Będzie to wymagało czasu i energii, ale podejmij wyzwanie i przekonaj się, że było warto.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz