Kiedy poszukujemy pracy i
przygotowujemy CV staramy się
zaprezentować w jak najlepszym świetle, aby pracodawca wybrał naszą aplikację
spośród wielu innych, które otrzymał. Podobnie jest z pracodawcami, którzy
zamieszczają oferty pracy starając się wyróżnić je na tle innych ogłoszeń.
Zamieszczane ogłoszenia poza prezentacją oferty mają na celu przyciągnięcie
najlepszych kandydatów, a oferta pracy, niczym reklama produktu, zazwyczaj
pokazuje pracę na danym stanowisku w jak najlepszym świetle. Jak więc
przeglądać ogłoszenia i na co zwracać uwagę, aby poznać ich prawdziwą wartość?
1. W ogłoszeniu zwracaj uwagę
bardziej na zakres obowiązków niż na nazwę stanowiska. Nazwa stanowiska często
ma być swojego rodzaju zachętą i niekoniecznie będzie nam jasno wskazywała na
czym praca będzie polegała. Dużo więcej wyczytasz z zakresu obowiązków i będą
to informacje bliższe faktycznym zadaniom na danym stanowisku.
2. Zwracaj uwagę na to, co firma
oferuje – jeśli widnieje zapis o 'konkurencyjnym wynagrodzeniu' istnieje duża
szansa, że nie będzie ono atrakcyjne. Zwróć także uwagę na to jakie benefity oferuje
firma – czy możesz liczyć na dodatkowe profity poza wynagrodzeniem i czy są one
dla Ciebie wartościowe.
3. Sprawdź informacje o firmie w
innych źródłach – opis firmy w ogłoszeniu zawiera kilka ogólnikowych informacji
– zazwyczaj w formie reklamy firmy jako pracodawcy. Jeśli chcemy dowiedzieć się
jak funkcjonuje dana organizacja i czego możemy się spodziewać po pracy w niej,
warto poszukać większej ilości informacji.
4. Czytając ogłoszenie wypisz te elementy, które
budzą Twoją wątpliwość lub są dla Ciebie niejasne – kiedy zostaniesz zaproszony
na rozmowę, koniecznie o nie zapytaj. W trakcie rozmowy będzie możliwość do
zweryfikowania informacji zawartych w ogłoszeniu, a rekruter jest bardziej
wiarygodnym źródłem informacji niż samo ogłoszenie.
5. Spójrz na samo ogłoszenie pod
kątem wizualnym – sam wygląd ogłoszenia dużo mówi o firmie pod kątem
zaangażowania w budowanie wizerunku i kompetencji osób zajmujących się
rekrutacją. Jeśli ogłoszenie jest niechlujne, zawiera błędy lub jest niejasne,
z dużym prawdopodobieństwem firma, która je zamieściła nie będzie pracodawcą,
który zwraca uwagę na rzetelność działań związanych z obszarem personalnym.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz