środa, 27 listopada 2013

Jak czytać ogłoszenia?



Kiedy poszukujemy pracy i przygotowujemy  CV staramy się zaprezentować w jak najlepszym świetle, aby pracodawca wybrał naszą aplikację spośród wielu innych, które otrzymał. Podobnie jest z pracodawcami, którzy zamieszczają oferty pracy starając się wyróżnić je na tle innych ogłoszeń. Zamieszczane ogłoszenia poza prezentacją oferty mają na celu przyciągnięcie najlepszych kandydatów, a oferta pracy, niczym reklama produktu, zazwyczaj pokazuje pracę na danym stanowisku w jak najlepszym świetle. Jak więc przeglądać ogłoszenia i na co zwracać uwagę, aby poznać ich prawdziwą wartość?

1. W ogłoszeniu zwracaj uwagę bardziej na zakres obowiązków niż na nazwę stanowiska. Nazwa stanowiska często ma być swojego rodzaju zachętą i niekoniecznie będzie nam jasno wskazywała na czym praca będzie polegała. Dużo więcej wyczytasz z zakresu obowiązków i będą to informacje bliższe faktycznym zadaniom na danym stanowisku.

2. Zwracaj uwagę na to, co firma oferuje – jeśli widnieje zapis o 'konkurencyjnym wynagrodzeniu' istnieje duża szansa, że nie będzie ono atrakcyjne. Zwróć także uwagę na to jakie benefity oferuje firma – czy możesz liczyć na dodatkowe profity poza wynagrodzeniem i czy są one dla Ciebie wartościowe.

3. Sprawdź informacje o firmie w innych źródłach – opis firmy w ogłoszeniu zawiera kilka ogólnikowych informacji – zazwyczaj w formie reklamy firmy jako pracodawcy. Jeśli chcemy dowiedzieć się jak funkcjonuje dana organizacja i czego możemy się spodziewać po pracy w niej, warto poszukać większej ilości informacji.  

4.   Czytając ogłoszenie wypisz te elementy, które budzą Twoją wątpliwość lub są dla Ciebie niejasne – kiedy zostaniesz zaproszony na rozmowę, koniecznie o nie zapytaj. W trakcie rozmowy będzie możliwość do zweryfikowania informacji zawartych w ogłoszeniu, a rekruter jest bardziej wiarygodnym źródłem informacji niż samo ogłoszenie.

5. Spójrz na samo ogłoszenie pod kątem wizualnym – sam wygląd ogłoszenia dużo mówi o firmie pod kątem zaangażowania w budowanie wizerunku i kompetencji osób zajmujących się rekrutacją. Jeśli ogłoszenie jest niechlujne, zawiera błędy lub jest niejasne, z dużym prawdopodobieństwem firma, która je zamieściła nie będzie pracodawcą, który zwraca uwagę na rzetelność działań związanych z obszarem personalnym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz