poniedziałek, 20 maja 2013

Być doradcą klienta, czy podróżnikiem sprzedaży?

Powoli coraz więcej na naszym rynku pojawia się niestandardowych ogłoszeń o pracę, które potrafią zaciekawić, przyciągnąć uwagę, spowodować, że zaangażujemy się w proces rekrutacji i takich, które wyróżniają się na tle innych. W ostatnim czasie na rynku pojawiło się kilka działań rekrutacyjnych, które pozwalają inaczej spojrzeć na poszukiwanie pracy.

Jednym z działań jest rekrutacja Grupy Pracuj na stanowisko sprzedażowe - Podróżnik Sprzedaży. Poza ciekawą nazwą stanowiska oczywiście ogłoszenie ma także inne atuty - wymagania nie są opisane w formie 'co musisz mieć, aby w ogóle aplikować' - są za to w formie pytań, na które każdy sam sobie odpowiada i decyduje czy taka praca będzie mu odpowiadała. Poza tym duże nastawienie na podkreślenie atutów pracy w danej firmie -> szala mocno przechylona w stronę nas - kandydatów. Działanie to jest tym bardziej cenne, że jest spójne z atmosferą i kulturą organizacyjną w Grupie Pracuj, także już na etapie ogłoszenia pracodawca komunikuje jaki jest i każdy ma szansę ocenić na ile mu to odpowiada. I kolejna świetna rzecz - możliwość podejrzenia profilu przyszłego przełożonego na Profeo, także mamy szansę sprawdzenia na ile jesteśmy zainteresowani pracą z daną osobą i czy będziemy mieć możliwość rozwoju zawodowego pracując z tym konkretnym przełożonym. A tu przykład takiego ogłoszenia: http://www.pracuj.pl/praca/podroznik-sprzedazy-szczecin,oferta,2801660

Kolejną rzeczą, na którą zwróciłam uwagę w ostatnim czasie było ogłoszenie na stanowisko Social Mediahttp://www.socialmediadirector.pl/ - zamiast standardowego ogłoszenia na starcie mamy możliwość przejścia przez serię pytań, które bezpośrednio wiążą się z danym stanowiskiem. Efekt tego działania jest taki, że z jedne strony mamy możliwość odpowiedzenia sobie na pytanie - czy jest to praca dla mnie. Pytania są banalne i raczej w formie rozrywki, także przede wszystkim jednak ten sposób rekrutacji jest to świetnym działaniem wizerunkowym pozwalającym na zwrócenie uwagi na ogłoszenie i na firmę ogółem.
Director w OX Media

Co jeszcze...

Może pączki dla IT? http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35798,13824475,Slodkie_zycie_informatyka__Czyli_jak_firmy_szukaja.html 

A może Art Director w McCann Digital? http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=n4ABfUFUEb4

Zaczyna się dziać w obszarze działań wizerunkowych w ramach rekrutacji - bardzo miła odmiana i oby wraz za nią rynek stwarzał nam coraz więcej możliwości atrakcyjnej pracy...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz